Nissan Almera - Forum

Forum Miłośników Nissana Almery
Dzisiaj jest 19 grudnia 2014, o 08:27


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Słaby silnik ?
Post: 13 sierpnia 2011, o 16:06 
Offline
Szeregowiec Ryan
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 marca 2011, o 17:12
Posty: 6
Model: N16
Wersja nadwozia: 4d
witam !
Wczoraj mialem okazje jechac z 4ma osobami na pokladzie z wlaczona klima i troche sie zalamalem.
Ciezko sie rusza. Trzeba bardzo delikatnie operowac sprzeglem przy ruszaniu a i tak troche szarpnie.
Zeby szedl trzeba go trzymac od 2500 obrotow. Poprzednio jezdzilem astra f 1.8 tez 90 km ale tamto 90 km bylo zdecydowanie lepsze. Almerka zachowuje sie tak samo na lpg i benzynie. W astrze w korku po prostu wrzucalem 1 bieg , ruszalem sciagalem noge z pedalu gazu i jechalem na wolnych obotach, almera sie krztusi nawet jak jade sam bez klimy, musze jej delikatnie dodawac gazu.
Moze moglibyscie cos mi poradzic ? :-?

_________________
Sedan 1.5 90 KM + LPG


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sierpnia 2011, o 16:10 
Offline
Ogniomistrz Kaleń
Ogniomistrz Kaleń
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 listopada 2010, o 00:16
Posty: 229
Lokalizacja: Płock/Sierpc
Pochwały: 1
Model: N15
Wersja nadwozia: 3d
Na początek filtry. Powietrze, paliwodo tego świece i przewody to podstawa. Wymień to a jak nie pomoże bedziemy szukać dalej...

_________________
Almera 2.0d


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sierpnia 2011, o 16:36 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 28 lipca 2011, o 19:25
Posty: 51
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
mam podobny problem... zaraz po uruchomieniu muszę pozwolić pochodzić jej kilkanaście sekund, bo nie reaguje na pedał gazu, natomiast podczas jazdy przy 2,5-3 tysiące obrotów zaczyna szarpać... a dodam tylko, że jechałem sam i z wyłączoną klimą... gdzie szukać przyczyny??

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sierpnia 2011, o 21:15 
Offline
Porucznik Borewicz
Porucznik Borewicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2011, o 14:03
Posty: 402
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 1
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
weź tylko pod uwagę moment obrotowy jaki miałeś w astrze a jaki masz a almerze....145 do 128 niby tylko kilka nm ale jednak... no i pojemność też ma znaczenie :)a 1,5 do almery to poprostu troche za mało, nawet jadąc sam odczuwam iż jest nieco ociężała, szczegolnie na starcie, potem jest już troche lepiej.

Co do szarpania jechałem ostatnio w piatke, 4 dorosłe osoby + nastolatek, czyli jakieś 400kg było na pokładzie i pełny bak, jechałem z uruchomioną klimatyzacją, jednak żadnego szarpania nie było, ale fakt ruszanie było mega wkurzające i samochód niechętnie przyśpieszał, no ale co się dziwić :)
za jakiś czas (2 lata )bede almere zmieniał, zapewne na coś miejszego z oszczednym silnikiem 1,2 86-92km, i już jestem świadomy tego że w 4rke będzie masakra a nie jazda jednak na codzien jezdze sam czasem w 2 osoby wiec mocniejszy samochód nie jest mi potrzebny:)

_________________
N16 '02 98km 75kkm(2010)-->105kkm
Swift MK7 - 2km(2012)-->..
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sierpnia 2011, o 10:05 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 28 lipca 2011, o 19:25
Posty: 51
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
a co ze mną przy silniku 1.8??

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sierpnia 2011, o 11:15 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 września 2010, o 21:06
Posty: 3020
Lokalizacja: Lake Titicaca
Pochwały: 8
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Sprawdź czy któraż z żarówek z tylu się nie przepaliła.

_________________
N16 5D HB 1.8 114KM KL0 2001r LPG BRC SQ24 komputer sterujący MY07
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sierpnia 2011, o 11:40 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 marca 2008, o 16:58
Posty: 2496
Lokalizacja: Gniezno
Pochwały: 40
Model: N15
Wersja nadwozia: 5d
przemkoski84 pisze:
a co ze mną przy silniku 1.8??
Artur_z1112 pisze:
Na początek filtry. Powietrze, paliwodo tego świece i przewody to podstawa.

do tej listy dopisałbym jeszcze przepływomierz powietrza i sprawdził sondę lambda.

_________________
Almera N15 '98 GA14DE 87 KM
Obrazek
Honda VFR 750 RC36 100 KM
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sierpnia 2011, o 22:51 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 28 lipca 2011, o 19:25
Posty: 51
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
też myślałem o przepływce, bo kiedyś miałem micrę i działy się podobne rzeczy :)

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sierpnia 2011, o 23:23 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 września 2010, o 21:06
Posty: 3020
Lokalizacja: Lake Titicaca
Pochwały: 8
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Artur_z1112 pisze:
przewody to podstawa.


W QG nie ma przewodów WN.

_________________
N16 5D HB 1.8 114KM KL0 2001r LPG BRC SQ24 komputer sterujący MY07
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 sierpnia 2011, o 00:13 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 marca 2008, o 16:58
Posty: 2496
Lokalizacja: Gniezno
Pochwały: 40
Model: N15
Wersja nadwozia: 5d
buladag pisze:
W QG nie ma przewodów WN.

Ale są cewki, co też można sprawdzić.

_________________
Almera N15 '98 GA14DE 87 KM
Obrazek
Honda VFR 750 RC36 100 KM
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 sierpnia 2011, o 10:10 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 28 lipca 2011, o 19:25
Posty: 51
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
buladag pisze:
Sprawdź czy któraż z żarówek z tylu się nie przepaliła.


a co żarówki mają wspólnego z dławieniem się silnika?? bo mam przepaloną jedną pozycję z przodu...

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 sierpnia 2011, o 11:33 
Offline
Szeregowiec Ryan
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 marca 2011, o 17:12
Posty: 6
Model: N16
Wersja nadwozia: 4d
W akcie wkurzenia i desperacji zrobiłem tuning za 2 zł ( ERG )i mam wrazenie ze jest lepiej przy ruszaniu. Nie wiem, moze to efekt placebo bo wczesniej o tym czytalem. SIlnik tez brzmi troche inaczej. Musze troche pojezdzic i zaobserwowac co bedzie dalej. EC na razie nie swieci. Ciekaw jestem jak to wyjdzie ze spalaniem. Moze jeszcze zrobie chip tuning dla paru kucyków :) . Bo w sumie to nie wiem czy te nowsze wersje ( 98KM ) maja cos zmienione wiecej niz chip.

_________________
Sedan 1.5 90 KM + LPG


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 sierpnia 2011, o 12:06 
Offline
Ogniomistrz Kaleń
Ogniomistrz Kaleń
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 stycznia 2010, o 19:59
Posty: 195
Lokalizacja: Ciężkowice
Pochwały: 1
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Przepalone żarówki powodują zmulenie silnika - ale tylko żarówki świateł STOP, ponieważ komputer wykrywa przerwę w obwodzie i powoduje obniżenie osiągów silnika aby bez stopów nie spowodować wypadku ;) takie wymysły skośnookich ;)

Co do różnicy pomiędzy 90 a 98 KM to nie tylko inny wsad w procku, różnica ta bierze się ze zmiennych faz rozrządu! 90KM ich nie mają! to inne koła w rozrządzie - a dokładnie chyba jedno (wyposażone w coś rodzaju sprzęgła) i dodatkowy czujnik w głowicy!

_________________
N16 HB 2002 - 1.5 QG + Podtlenek by Tartarini


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2011, o 15:07 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 28 lipca 2011, o 19:25
Posty: 51
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
kilka dni temu znajomy mechanik stwierdził, żebym sprawdził stan katalizatora, natomiast wczoraj miałem podpięty komputer i gość, który robił mi diagnostykę kazał przejrzeć wszystkie wężyki pod maską i poszukać ewentualnej dziury, która może powodować, że auto się dławi jeszcze bardziej na benzynie niż na gazie, bądź też jakiś odpięty wężyk, który powoduje owo dławienie.

zarówno mnie, jak i jego zainteresowały dwa otwarte wężyki w okolicach filtra powietrza, później postaram się dołączyć zdjęcie, ale może ktoś z was spotkał się już z tym problemem... czy te wężyki nie powinny być gdziekolwiek podpięte??

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2011, o 17:43 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 28 lipca 2011, o 19:25
Posty: 51
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Obrazek

oto wspomniane wężyki... będę wdzięczny za każdą pomoc, bo ja naprawdę już nie wiem, co robić z tym moim problemem

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2011, o 22:37 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 września 2010, o 21:06
Posty: 3020
Lokalizacja: Lake Titicaca
Pochwały: 8
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
przemkoski84 pisze:
Obrazek

oto wspomniane wężyki... będę wdzięczny za każdą pomoc, bo ja naprawdę już nie wiem, co robić z tym moim problemem


Obrazek

To wyżej to jest odpowietrzenie m.in. skrzyni i jeśli mam być szczery to zmień raczej mechanika, skoro facet nie ogarnia takich rzeczy i zastanawia się do czego to wężyk... Popatrzył by dokąd prowadzi i już powinien wszystko wiedzieć.

Jeśli o to niżej zaznaczone to niestety nie widzę na tym foto o co chodzi. :P

_________________
N16 5D HB 1.8 114KM KL0 2001r LPG BRC SQ24 komputer sterujący MY07
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2011, o 22:53 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 września 2010, o 21:06
Posty: 3020
Lokalizacja: Lake Titicaca
Pochwały: 8
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
buladag pisze:
przemkoski84 pisze:
Obrazek

oto wspomniane wężyki... będę wdzięczny za każdą pomoc, bo ja naprawdę już nie wiem, co robić z tym moim problemem


Obrazek

To wyżej to jest odpowietrzenie m.in. skrzyni i jeśli mam być szczery to zmień raczej mechanika, skoro facet nie ogarnia takich rzeczy i zastanawia się do czego to wężyk... Popatrzył by dokąd prowadzi i już powinien wszystko wiedzieć.

Jeśli o to niżej zaznaczone chodzi to niestety nie widzę na tym foto o co chodzi. :P

_________________
N16 5D HB 1.8 114KM KL0 2001r LPG BRC SQ24 komputer sterujący MY07
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2011, o 11:17 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 28 lipca 2011, o 19:25
Posty: 51
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
ten drugi wężyk znajduje się przy zbiorniku od płynu hamulcowego i ma podobny kształt zakończenia do tego odpowietrzenia skrzyni...

a powiedzcie mi jeszcze, gdzie znajduje się krokowiec?? może bym spróbował go wyczyścić i coś pomoże... no i spróbuje też odpiąć katalizator, bo może rzeczywiście się wypalił, a te resztki, które zostały zapychają wydech...

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2011, o 15:46 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 września 2010, o 21:06
Posty: 3020
Lokalizacja: Lake Titicaca
Pochwały: 8
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Katalizator musiałbyś co najwyżej wyciąć, bo jest to element układu wydechowego. Jeśli jeździsz normalnie na SKP, to przy badaniu spalin powinno wyjść, że kat. nie działa jak należy.

Silnik krokowy znajduje się przy przepustnicy.

_________________
N16 5D HB 1.8 114KM KL0 2001r LPG BRC SQ24 komputer sterujący MY07
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2011, o 21:08 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 28 lipca 2011, o 19:25
Posty: 51
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
nie wiem już co mam robić z tym samochodem... rozmawiałem już z kilkoma mechesami i wszyscy mówią, że to może być rzecz bardzo prozaiczna jak jakiś nieszczelny wężyk, itp.

a gdyby np. jakiś wężyk od podciśnienia był nieszczelny, itp. to elektronika by to wykazała??

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2011, o 21:20 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 września 2010, o 21:06
Posty: 3020
Lokalizacja: Lake Titicaca
Pochwały: 8
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Przede wszystkim słyszałbyś zapewne syczenie powietrza pod maską.

_________________
N16 5D HB 1.8 114KM KL0 2001r LPG BRC SQ24 komputer sterujący MY07
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2011, o 21:34 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 28 lipca 2011, o 19:25
Posty: 51
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
wiesz, nie ma syczenia, ale jak ją włączę i zacznie się krztusić, to po wciśnięciu pedału gazu słychać takie jakby kichanie wydechu i chyba stąd jest problem z wejściem na obroty... do tego czasami dochodzi takie wycie wydechu o dźwięku jakbyś dmuchał w pustą butelkę, stąd właśnie diagnoza o katalizatorze...

przed chwilką znalazłem jeszcze coś w innym temacie na naszym kochany forum i może orientuje się ktoś z was, czy mogłoby być tak, że przy uszkodzonym katalizatorze silnik będzie lepiej bujał się na gazie niż na benzynie?? czy może być coś takiego, że w związku z problemowym katalizatorem elektronika ogranicza w jakiś sposób moc poprzez mniejszy dopływ paliwa, czy coś takiego??

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 sierpnia 2011, o 18:14 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 28 lipca 2011, o 19:25
Posty: 51
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
przed chwilką wróciłem od diagnosty, który stwierdził, że do pilnej wymiany nadaje się przepływomierz... więc siadam do allegro i będę czegoś szukał

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 września 2011, o 17:16 
Offline
Szeregowiec Ryan
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 marca 2011, o 17:12
Posty: 6
Model: N16
Wersja nadwozia: 4d
Wracajac do EGR. Dzis znowu sie wkurzylem na Ale ze taka slaba. I mysle co tu zrobic, moze katalizator wyciac. Przypomnialo mi sie ze komus wypadl srodek z dwuzlotowki po slynnym tuningu za 2 zl. Mysle popatrze. No i stalo sie to samo. Wlozylem druga dwuzotowke i moc wrocila. Oczywiscie nie ma szalenstwa ale lepiej sie rusza i na 2 gim biegu tez sie troche lepiej zbiera. Troche sie boje czy srodek dwuzlotowki nie nabroi , bo go nie znalazlem.

_________________
Sedan 1.5 90 KM + LPG


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
POWERED_BY