Nissan Almera - Forum

Forum Miłośników Nissana Almery
Dzisiaj jest 26 lipca 2014, o 19:11


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 marca 2009, o 19:04 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 marca 2008, o 16:58
Posty: 2358
Lokalizacja: Gniezno
Pochwały: 37
Model: N15
Wersja nadwozia: 5d
ja to robię za pomocą zworki i kody usterek wyświetla mi kontrolka, jak na razie odpukać wyświetla tylko kod 55- brak usterek, czego i wam życzę

_________________
Almera N15 '98 GA14DE 87 KM
Obrazek
Honda VFR 750 RC36 100 KM
Obrazek


Ostatnio zmieniony 23 marca 2009, o 19:41 przez skoch84, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2009, o 19:17 
Offline
Pułkownik Kwiatkowski
Pułkownik Kwiatkowski
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lutego 2008, o 00:18
Posty: 900
Lokalizacja: Wrocław
Model: N15
Wersja nadwozia: 3d
A jak to robisz koluniu? Podrzuć bo tego patentu nie próbowałem.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2009, o 19:24 
a właśnie bo i Ja jestem ciekaw.
mógłbyś to bardziej opisać ?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2009, o 20:28 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 marca 2008, o 16:58
Posty: 2358
Lokalizacja: Gniezno
Pochwały: 37
Model: N15
Wersja nadwozia: 5d
Autodiagnostyka elektroniki silnika SR20, GA16, GA14

Prace zaczynamy od włączenia zapłonu w silniku - stacyjka w pozycji ON, silnika nie włączamy, mają
nam się jedynie pokazać świecące kontrolki.
Następnie zdejmujemy osłonę bezpieczników znajdującą się pod kierownicą na wysokości lewego
kolana
Gniazdo diagnostyczne znajduje się na najniższym stopniu, jest koloru jasno-szarego

Obrazek

Teraz zwieramy wcześniej przygotowanym kawałkiem drutu zaznaczone na czerwono PINy
w zależności od tego jaką mamy wersję silnika kostka diagnostyczna może być obrócona o 180
stopni względem przedstawionego zdjęcia

Obrazek

Spinamy oba Piny na 2 sekundy, wyciągamy drucik i obserwujemy co nam pokazuje lampa CHCEK
ENGINE.
Błyski trwające dłużej to dziesiątki a krócej to jedności np. długi długi i krótki to kod nr. 21 -
uszkodzony obwód sygnału zapłonu itd...
Jeśli jest więcej błędów to będą one wyświetlane cyklicznie jeden po drugim. Po ostatnim znów
wyświetli się kod pierwszego i tak w kółko.
Jeżeli ktoś ma u Siebie sondę lambda to można ją łatwo zdiagnozować wystarczy ze zapali silnik w
momencie jak są wyświetlane błędy usterek, poczeka ok. 5-6 minut do momentu aż silnik osiągnie
swoja normalna temperaturę pracy i przytrzyma wciśnięty gaz na poziomie 2200 obr.min i w tym
momencie lampka kontrolna CHECK ENGINE powinna przynajmniej 5 razy w ciągu 10 sekund
zabłysnąć - to znaczy, że z naszą sonda jest wszytko OK.
Kody usterek:
11 Obwód czujnika RPM (obrotów na minutę) lub czujnika wału korbowego.
12 Masowy czujnik przepływu powietrza.
13 Obwód czujnika temperatury chłodziwa.
14 Czujnik prędkości pojazdu.
21 Brak sygnału zapłonu.
22 Obwód pompy paliwa.
23 Czujnik połoŜenia przepustnicy (przełącznik biegu jałowego).
24 Przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy.
25 Zawór regulacyjny biegu jałowego.
34 Czujnik spalania stukowego
31 Uszkodzony zespół sterowania.
32 Obwód EGR.
33 Czujnik tlenu (lewa strona).
41 Czujnik temperatury powietrza.
42 Temperatura paliwa.
43 Obwód czujnika połoŜenia przepustnicy.
45 Wtryskiwacz, wyciek.
51 Obwód wtryskiwacza(y).
53 Czujnik tlenu (prawa strona).
54 Przekładnia automatyczna.
55 Brak usterek, koniec listy kodów błędów - WSZYSTKIM ŻYCZĘ TAKIEGO WYNIKU :)
Po zakończeniu badania i weryfikacji tego co dolega naszej maszynie możemy choć nie musimy
przejść do stanu nominalnego. Do tego celu posłuży nam nasz drucik - na włączonym zapłonie
ponownie wsadzamy go w te same co poprzednio PINy

Nie jestem autorem tej metody , a to jest cytat :mrgreen:
autor: Coobcio z NKP

_________________
Almera N15 '98 GA14DE 87 KM
Obrazek
Honda VFR 750 RC36 100 KM
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2009, o 20:36 
Offline
*Ojciec Dyrektor*
*Ojciec Dyrektor*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sierpnia 2007, o 01:35
Posty: 1980
Lokalizacja: Witnica
Pochwały: 2
Model: N15
Wersja nadwozia: 4d
Podkleic ;)

_________________
Only Nissan Almera is good enough!
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2009, o 20:37 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 marca 2008, o 16:58
Posty: 2358
Lokalizacja: Gniezno
Pochwały: 37
Model: N15
Wersja nadwozia: 5d
Proponuję podkleić lub przenieść do działu "zrób to sam"

_________________
Almera N15 '98 GA14DE 87 KM
Obrazek
Honda VFR 750 RC36 100 KM
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2009, o 20:40 
skoch84 pisze:
Po zakończeniu badania i weryfikacji tego co dolega naszej maszynie możemy choć nie musimy
przejść do stanu nominalnego. Do tego celu posłuży nam nasz drucik - na włączonym zapłonie
ponownie wsadzamy go w te same co poprzednio PINy

Nie jestem autorem tej metody , a to jest cytat :mrgreen:
autor: Coobcio z NKP


Super, muszę to sprawdzić, ale mam jedno pytanko. po zakończeniu diagnostyki zworkę wpinamy zaś na dwie sekundy, czy ma zostać. a może wpinamy i odpalamy silnik ?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2009, o 20:43 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 marca 2008, o 16:58
Posty: 2358
Lokalizacja: Gniezno
Pochwały: 37
Model: N15
Wersja nadwozia: 5d
Wpinamy na kilka sekund, potem wyciągamy i już

_________________
Almera N15 '98 GA14DE 87 KM
Obrazek
Honda VFR 750 RC36 100 KM
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2009, o 21:35 
Offline
Pułkownik Kwiatkowski
Pułkownik Kwiatkowski
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lutego 2008, o 00:18
Posty: 900
Lokalizacja: Wrocław
Model: N15
Wersja nadwozia: 3d
Jak dla mnie rewolucja. :-) No to do dzieła. :mrgreen:

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2009, o 23:24 
Offline
*Ojciec Dyrektor*
*Ojciec Dyrektor*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sierpnia 2007, o 01:35
Posty: 1980
Lokalizacja: Witnica
Pochwały: 2
Model: N15
Wersja nadwozia: 4d
Ja grzebac nie bede ;)
Jak cos sie zacznie dziac, to wtedy sobie wydrukuje. Zajebiaszcze to jest!

[ Dodano: 2009-03-23, 22:39 ]
skoch84 pisze:
34 Czujnik spalania stukowego


Co to jest do hooya? :>

skoch84 pisze:
24 Przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy.


Rozumiem, ze to ta tajemnica mocy almy w powiazaniu z niskim spalaniem? :> W peesdeczke i szeroko daje paliwka, normalna jazda, mniej paliwka ;)

[ Dodano: 2009-03-23, 22:39 ]
A swoja droga, juz zaden elektryk nie nabije w butelke klubowicza.

skoch84 pisze:
13 Obwód czujnika temperatury chłodziwa.


Ja kiedys mialem to. Wybadalem odlaczajac go ;)

_________________
Only Nissan Almera is good enough!
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2009, o 23:48 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 marca 2008, o 16:58
Posty: 2358
Lokalizacja: Gniezno
Pochwały: 37
Model: N15
Wersja nadwozia: 5d
Popekx pisze:
skoch84 napisał/a:
34 Czujnik spalania stukowego


Co to jest do hooya? :>


Czujnik spalania stukowego wyłapuje i monitoruje drgania powstałe w skutek spalania detonacyjnego i tak zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu aby zmniejszyć jego skutki

_________________
Almera N15 '98 GA14DE 87 KM
Obrazek
Honda VFR 750 RC36 100 KM
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 marca 2009, o 00:12 
Offline
*Ojciec Dyrektor*
*Ojciec Dyrektor*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sierpnia 2007, o 01:35
Posty: 1980
Lokalizacja: Witnica
Pochwały: 2
Model: N15
Wersja nadwozia: 4d
Ci Japonczycy...

_________________
Only Nissan Almera is good enough!
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 grudnia 2009, o 10:36 
skoch84 pisze:
(...)w zależności od tego jaką mamy wersję silnika kostka diagnostyczna może być obrócona o 180
stopni względem przedstawionego zdjęcia(...)


Tak dla pewności zapytam:
Kostka diagnostyczna może być odwrócona o 180°, czy miałeś może na myśli lustrzane odbicie??
Nie chciałbym jakiegoś zwarcia zrobić.

I tak z ciekawości - wie ktoś do czego służą pozostałe piny?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 11 grudnia 2009, o 18:36 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 marca 2008, o 16:58
Posty: 2358
Lokalizacja: Gniezno
Pochwały: 37
Model: N15
Wersja nadwozia: 5d
Cytuj:
Kostka diagnostyczna może być odwrócona o 180°, czy miałeś może na myśli lustrzane odbicie??

jeśli będzie obrócona o 180 stopni względem zamieszczonego zdjęcia, to styki diagnostyki będziesz miał po prawej stronie na górze. Zwróć uwagę kostka nie jest symetryczna co eliminuje możliwość błędu

_________________
Almera N15 '98 GA14DE 87 KM
Obrazek
Honda VFR 750 RC36 100 KM
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 grudnia 2009, o 17:17 
Fakt, dzięki :-)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 10 stycznia 2010, o 13:05 
Offline
Szeregowiec Ryan

Rejestracja: 3 stycznia 2010, o 17:12
Posty: 26
Lokalizacja: Tczew
Model: N15
Wersja nadwozia: 3d
Witam. Czy w N!16 też tak można zrobić? Pozdrawiam

_________________
N15 1.4 1995 3d 75 Km 310kkm ,lpg


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lutego 2010, o 00:08 
Offline
Ogniomistrz Kaleń
Ogniomistrz Kaleń

Rejestracja: 18 marca 2008, o 17:44
Posty: 120
Lokalizacja: Mazury
Model: N15
Wersja nadwozia: 5d
Postanowiłem to wypróbować. W dieselu faktycznie kostka jest odwrotnie. Odczytałem kod 55 co powinno cieszyć. Jednak czy powinno wykazać jakiś błąd w związku ze skaczącymi obrotami?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 marca 2010, o 12:48 
Witam wszystkich na wstępie, gdyż dopiero się zarejestrowałem, bo pewna almerka potrzebuje pomocy.

Mój tato posiada N15 2.0 D 99r. Nie dawno zapaliła się lampka chceck engine. Świeci się ciągle, auto zachowuje się normalnie, żadne zmiany nie zostały zauważone. Ale trzeba to sprawdzić, tylko że w tym przypadku Wasza instrukcja nie działa. Gniazdo OBD jest obrócone o 180st. względem tego z fotki, więc analogicznie robię zworę na 1 i 2 pinie od prawej górny rząd i nic się nie dzieje.

Może jednak gdzieś robię błąd ? proszę podpowiedzcie mi coś w tym temacie, z góry dzięki, Pozdr. Tomasz.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2010, o 00:56 
Offline
Ogniomistrz Kaleń
Ogniomistrz Kaleń

Rejestracja: 18 marca 2008, o 17:44
Posty: 120
Lokalizacja: Mazury
Model: N15
Wersja nadwozia: 5d
włóż zworkę i zostaw ją na chwilę aż zacznie migać kontrolka

Dziś sprawdziłem po migającej mi kontrolce AIR BAG i wyskoczył mi najpierw kod nr. 21 -uszkodzony obwód sygnału zapłonu !
drugi to 18 którego nie widzę w spisie. Jestem pewny cyfry gdyż najpierw był jeden długi i 8 krótkich co to może być??!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 maja 2010, o 22:53 
Offline
Kapitan Kloss
Kapitan Kloss
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 czerwca 2008, o 18:18
Posty: 512
Lokalizacja: Turek
Model: N15
Wersja nadwozia: 3d
Myślę że kody od ABS-u też się przydadzą ;-)

UWAGA: Nie należy obniżyć pedału hamulca podczas samokontroli
- Rozruch silnika.
- Napęd pojazdu powyżej 20 mph (30 kilometrów na godzinę) przez okres dłuższy niż 1 minuta
- Wyłączenie zapłonu.
- Bridge przyłączu danych (DLC) terminal 4 (pin nr 4 w gnieździe diagnostycznym połączyć z 9 )
- Przełącznik zapłonu.
- Count warning miga lampka. Porównaj z tabeli kodów błędu.
- Miga Long wskazuje "dziesiątki" z kodów błędu.
- Krótkie miga wskazanie "jednostek" kodów błędu.
- Na przykład: 1 długi błysk po 2 krótkich błysków oznacza kod problemy 12.
- Wyłączenie zapłonu. Wady Rectify w razie potrzeby.


Kody błędów
12 - Rozpoczęcie sekwencji
18 - pierścień czujnika prędkości koła
21 - czujnik prędkości koła przednie RH - obwód otwarty
22 - czujnik prędkości koła przednie RH - zwarcie
25 - czujnik prędkości koła przednie LH - obwód otwarty
26 - czujnik prędkości koła przednie LH - zwarcie
31 - czujnik prędkości koła, tylne RH - obwód otwarty
32 - czujnik prędkości koła, tylne RH - zwarcie
35 - czujnik prędkości koła, tylne LH - obwód otwarty
36 - czujnik prędkości koła, tylne LH - zwarcie
41 - Solenoid valve, RH front outlet
42 - Elektrozawór, RH przed wlotem
45 - Solenoid valve, LH front outlet
46 - Elektrozawór, LH przed wlotem
51 - Elektrozawór, RH tyłu gniazda
52 - Elektrozawór, RH tylnego wlotu
55 - Elektrozawór, LH tyłu gniazda
56 - Elektrozawór, LH tylnego wlotu
57 - napięcie zasilania, niskiego
61 - pompa hydrauliczna / relay
63 - przekaźnik systemu
71 - jednostka sterująca (ECU)


Kasowanie błędów
- Przełącznik zapłonu.
- Usunięcie mostkowe od ziemi. Lampka ostrzegawcza pozostaje.
- Mostkowe Earth dla więcej niż 1 sekunda 3 razy w ciągu 12 sekund.
- Mostkowe Odłącz przyłączu danych (DLC)
- Wyłączenie zapłonu.
- Odpowiedni sprzęt diagnostyczny może być również używany do usuwania kodów problemów.

(pobrano z Nissan Klub Polska treść od użytkownika Andrzej)

_________________
Była Almera N15 99 GA16DE Emotion, Primera P11 98 SR20De Competence
Jest 323F BA 98 Z5 Limited Edition, P11 97 CD20T SLX


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 4 czerwca 2010, o 14:56 
Offline
Szeregowiec Ryan
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 listopada 2009, o 21:05
Posty: 5
Lokalizacja: Grodzisk
Witam podbija z pytaniem o to jak to zrobić w n16, tam już jest inne gniazdo diagnostyczne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 4 czerwca 2010, o 16:35 
Offline
Ogniomistrz Kaleń
Ogniomistrz Kaleń

Rejestracja: 21 marca 2010, o 15:12
Posty: 213
Lokalizacja: Żywiec
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?t=3427
zapraszam do tematu

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 czerwca 2010, o 22:10 
Piszę tak informacyjnie co do mojego posta z marca, może komuś się przyda.
A więc wtedy nie dało się sprawdzić kodów błędów, pomimo procedury lampka nie migała. I tak z nadejściem wiosny lampka sama zgasła na jakiś czas, potem zapaliła znowu, i wreszcie jak zgasła tak do tej pory się nie zapaliła. Jak zgasła to można odczytać kody błędów, a jedyne co wymiguje to 55, czyli brak błędów :-? Jedyne co mi przychodzi do głowy to że sama jednostka sterująca szwankuje, ale z drugiej strony przypominam że wszystkie parametry eksploatacyjne były w normie, jakby nigdy nic. Pozdr. Tomek.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2010, o 11:13 
Offline
Szeregowiec Ryan
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 września 2010, o 16:43
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Ja posiadam Almerę 2.0D SLX z '98. Gniazdo jest odwrócone o 180 st. Problem w tym, że brakuje tam drugiego (na górze od prawej strony) pinu. Ma ktoś pomysł co zrobić z takim modelem?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 1 maja 2011, o 22:46 
Offline
Szeregowiec Ryan

Rejestracja: 1 maja 2011, o 22:10
Posty: 2
Model: N15
Wersja nadwozia: 4d
A ja myślałem że moja 13 letnia almerka to okaz prostoty i niezawodności. Jak to czytam to okazuje się że zgadza się tylko niezawodność bo reszta to nie taka prosta sprawa:-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
POWERED_BY